בצל השינויים בפיקוד דרום: המחלוקת העמוקה בין שר הביטחון לצמרת צה"ל

קובי פינקלר 1 Comment on בצל השינויים בפיקוד דרום: המחלוקת העמוקה בין שר הביטחון לצמרת צה"ל

היום יתקיים טקס חילופי מפקד פיקוד דרום והמחלוקת בין צמרת צה"ל ללשכת שר הביטחון רק מחריפה | האם היחס לעזה ישתנה ואיזו עמדה תקבע עובדות בשטח? (פרשנות)

ליברמן, איזנקוט וצמרת צה"ל צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האם צה"ל ומערכת הביטחון מצאו את הפתרון לסוגיית עפיפוני התבערה? אם ננסה לענות על תשובה זו על פי דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן אתמול, 400 מתוך 600 העפיפונים ששוגרו בחודשים האחרונים הושמדו, ומערכת הביטחון והצבא עובדים במרץ על פתרונות טכנולוגיים "אל תעמדו לנו עם סטופר" אומר ליברמן.

אבל, ייתכן וזוהי נקודת ההסכמה היחידה בין שר הביטחון לצמרת הצבאית. ביום חמישי האחרון נפגשו הכתבים הצבאיים עם קצין בכיר בצבא שאמר כי אנו נמצאים בצומת דרכים באשר לעזה. "ניתן", אמר הקצין, "לטפל בהסדרים קטנים בצורה מיידית כמו מים, ביוב, חשמל וכדומה. אך ניתן להגיע עכשיו בנקודת הזמן הזו, להסדר רחב עם החמאס שלהבנתנו מעוניין בכך".

העמדה הזו, שמוסכמת גם על הרמטכ"ל, מנוגדת כליל לעמדת משרד הביטחון. ליברמן הבהיר אתמול את עמדתו ואמר: "יש פה באמת מפזרי הזיות ואשליות שצריך לשפר את המצב ההומניטרי ואת המצב הכלכלי בעזה, וזה ימנע את העפיפונים ואת החיכוך על הגדר" אמר. "מי שחושב ששיפור המצב הכלכלי-אזרחי הומניטרי בעזה ימנע חיכוך או שיגור עפיפונים ושריפות, פשוט משלה, טועה ומטעה" תקף.

ליברמן המשיך ואמר: "זה כמו הסיסמה המפורסמת 'שטחים תמורת שלום'. ניתן להם שטחים ונקבל בתמורה שלום. ברצועת עזה חזרנו עד למילימטר האחרון בהתאם לקווי 67'. נתנו שטח ובמקום שלום קיבלנו קסאמים. אותו דבר יקרה כאן", הזהיר ליברמן.

בתוך כך, היום (רביעי) יתקיים, באיחור של שלושה ימים, טקס חילופי מפקד פיקוד דרום. האלוף אייל זמיר ששימש בתפקיד בשלוש השנים האחרונות מפנה מקומו לטובת האלוף הרצי הלוי שהיה ראש אמ"ן בשנים האחרונות. לאלוף מצפים אתגרים רבים בעזה, לאורך גבול מצרים ובתווך, בזירה בין צה"ל לשר הביטחון.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרוסי צודק, הרמטכ"ל הכי פוליטי (שמאלני) שהיה אי פעם עושה נזק ומאמין שהפלסטינים רוצים דו קיום,